A “fanboost” fogalom eddig csak a Formula E-ben jelent meg, ahol Daniel Abt sikereket ér el versenyzőként. Néhány héttel ezelőtt az ABT Sportsline elindított egy kampányt “555,000 követő Facebookon és Instagramon” néven. Hans-Jürgen Abt vezérigazgató páratlan jutalmat ígér, ha elérik a kívánt célt: átalakítja az utolsó darabot az 50-es limitált kiadú ABT RS6+ -ból Nogaro kiadásúvá, és betekintést enged a színfalak mögött zajló munkálatokba. A reakció meggyőző volt, így most a szigorúan korlátozott darabszámú kiadás második első példánya Jon Olsson alpesi síző autójának alapján készül. Ezen felül az ABT Sportsline több, Audi RS 6-on alapuló átalakítást is bemutatott: páldául az ABT RS6-R (50 autó), az ABT RS6-E (elektromos hybrid 1018 LE-vel/749 kW) és az ABT 120 Years Edition (12 autó).

Az új, egyedi mintadarab elbűvölő let: az ABT RS6+ (50 autó) hatalmas teljesítményét ötvözi a Nogaro Edition (150 autó) egyedi megjelenésével, melyet az Audi az RS6 exkluzív performanszaként adott ki. Ez a korlátozás teszi a legjobb autóvá. “Az ABT erő DNS-e”, magyarázza Rolf Michl, az ABT Sportsline auto-tuning részlegének vezetője. Ez az, ahol a teremtés végbe megy: 605 LE (445 kW) helyett most 735 LE-t (541 kW) és megnövekedett, 920 NM nyomatékot kínál. A jelentős növekedést a kiegészítő ABT Engine Control (AEC) egység teszi lehetővé, amely 25 paramétert állít folyamatosan, biztosítva ezzel a lehető legnagyobb teljesítményt a legmagasabb motorvédelem mellett. A rozsdamentes acél kipufogó elülső hangtompító csőve egészíti ki a rendszert. Az eredmények pedig magukért beszélnek: mindössze 3.3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra -ez 4 tizeddel gyorsabb, mint a normál RS6. Ráadásul a végsebesség 305-ről 320 km/h-ra ugrott.

Az Audi Nogaro kiadása egy délnyugat franciaországi versenypálya után kapta nevét, ami hozzájárul az utánozhatatlan kinézethez. A Nogaro kék festék tisztelettel adózik egy nagy ikon előtt – az Audi RS2 Avant 1994 -es változata, az első RS modell előtt. A különlegességet más kifejező részletek is kiemelik. Az egyik a fényes fekete (“glossy black”) optikai csomag. De az ABT Sportsline még tovább fokozta a kinézetet, így az RS6+ legnagyobb aerodinamikai csomagjával szerelte fel az autót. Az első spoiler, az első szoknya kiegészítő, a visszapillantó tükör borítás, az oldalsó és hátsó szoknya, valamint a hátsó spoiler szénszálas kivitelben készültek. Egyéb különleges tulajdonságai közé tartoznak a keréknyílások és a vonzó, szénszálas, dupla kipufogócső. Bár a Nogaro változat látványos, 21”-es kerekekkel rendelkezik, az ABT Sportsline nem tudott ellenállni a 22”-es ABT Sport GR darabnak kék peremgyűrűkkel.

Az ABT tervezett belső kialakítást is a különleges kiadású modell számára. Az üléseket például fekete Alcantara és kék sima bőr borítja kontrasztos varrással, mely visszaköszön a szintén bőr műszerfalon is. A kék RS6+ logó, melyet a sorozat minden darabja büszkén visel, a háttámlákon helyezkedik el. Az 50-es kiadás utolsó darabja a valaha volt legnagyobb sikersztori következménye, mely ötvözi az ABT Sporsline összes szakértelmét egy autóban: teljesítménynövelés, aero kiegészítők és egyedülálló járműadatok az ABT Individual sorozatból.

Az ABT Sportsline szerint mindig előre kell tekinteni, ezért “köszönjük, RS6!”, de várjuk az utódot.