ABT TÖRTÉNELEM

1896

Nem volt könnyű a döntés Johann Abt számára. De 1896-ban megtette az első lépést az önállóság felé és megalapította a kovácsműhelyt Kemptenben. Az éppen 27 éves mester ezzel letette egy meggyőző cégtörténet alapkövét.

1950

Az Abt kovácsműhelyben időközben az első cím az Auto Union gépjárművei számára. És egyben a karrierje is elkezdődött egy rendkívül sikeres autóversenyzőnek: Johann Abt. És ezzel egy időben az Abt Motorsport sikertörténete is. Az első oklevél „Kedves sporttársak” kezdte a gratulációt az ADAC-Ortsgruppe Kaufbeuren írásában, „ez a rövid út sofőr és gép próbája volt. Gratulálunk Önöknek ehhez a sikerhez.” Ez a rövid út – csak a kezdet Johann Abt sporttárs számára.

1967

Versenyzőnek és tunigolónak az Abarth a mértékadó, neki autózni, az egy álom. Johann Abtnak sikerült és 1967-ben az exkluzív gyártónál startolt. A karrier berobbanásáig még hosszú út vezet. Zöld kanapé Turin-ban Abarth volt a hatvanas években a nonplusultra, akit egy győztes sem tudott megközelíteni – mindegy, hogy a hegyen vagy a versenypályán. De a pilótafülkéig vezető út előtt ott van még a vezetői szék Turinban.

1978

Ha megy, akkor nagyon megy. Németországban a túraautók népszerűbbek, mint valaha, az Abt által épített autókat pedig nagyon keresettek. 1978 óta háromszor nyert Abt VW Golf kupát és egyszer Polo kupát. Majd megkockáztatták a külföldre való kijutást. All over the world Nemcsak a németek, hanem az amerikaiak és a japánok is nagy kultusszal imádták a VW Golfot. Ázsiából egész fotóalbum érkezett a Tukuba Challenge Kupáról.

1980

Egy hosszú motorsport-karrier történeteit gyakrabban mesélik családi estéken, mint a nagy győzelmeket. Hans-Jürgen és Johann Abt az Egyesült Államokba utazása fekete ládában csomagolva egy ilyen történet.

1991-1992

Jobb nem is lehetne. Motorsport karrierje második évében megnyerte második bajnoki címét: a Formula 3 bajnokság B-értékelését. A Formula Juniorban egy kezdőt engedtek a kormány mögé: Ralf Schumachert. Nincs olyan kemény Formula 3-as bajnokság, mint a német. Christian Abt ezt a körülményt semmibe vette: a B-kategóriában egy tavalyi autóval megnyerte a bajnokságot és az összesítésben is benne volt az első tízben.

1999

Christian Abt élete legnagyobb sikerét érte el: egy Abt Sportsline-os Audi A4 quattro segítségével elhódította az STW-bajnoki címet az Opel és Honda gyári csapatokkal szemben. A szezon az utolsó körig izgalmas volt. Az Abt Sportsline az STW-bajnokságra koncentrál: Kemptenben két 98-as elsőkerékhajtású autót alakítottak át a privát csapatoknál megengedett quattro hajtással. A Hasseröder-sárga autókat Christian Abt és Kris Nissen vezette. Albert Deuring és Wolfgang Schmid mérnökök tökéletes munkát végzett.

2000

A DTM-en való részvétel a legnagyobb kihívás az Abt Sportsline cég történetében. Először fejlesztett ki a vállalkozás saját maga egy versenyautót. Nincs ok a pánikra: az ellenfelek csak az Opel és a Mercedes-Benz. Kalandos ötlet 1999. december 15. szerda, amikor Hans-Jürgen Abt az irodájában ülve a telefon után nyúlt és az ITR elnököt hívta. Alig egy hónappal azután hogy a testvére Christian megkapta a bíróságon az STW bajnoki címet fogant meg az ötlet: ha a motorsportot a legmagasabb szinten szeretnénk űzni, akkor a DTM-be kell menni.

2002

Tudjuk, hogy kell küzdeni. Ez a mottó jellemzi az Abt Sportsline csapatot a bajnokság felé vezető úton. Igazi csapatmunkával éri el a csapat a bajnoki címet – a többi tiszta érzelem és pillanatok, amiket senki nem felejt el.

2004

Az első sorban eltöltött négy év után a 2004-es szezonban az Abt Sportsline a nagy Audi-csapat része lett. A munka a kilencvenes évek elején kezdődött a DTM-en és a kempteni társaság cserecsapatként 4 új Audit fejlesztettek ki. További két autót a Joest csapat vett át. Új név, új színek A 2004-es évaddal nem csak a csapatszín változott meg, hanem a név és a struktúra is új lett: az Abt Sportsline-ból Audi Sport Abt Sportsline csapat lett, amely a Joest csapattal egyenjogúan 4 Audi A4 DTM-et vetett be a hat autóból.

2007

Párviadal zajlott Bruno Spengler és Mattias Ekström között: A döntő után három pont előnye volt „Ekinek” a kanadai versenyző előtt – egyszer mindkettő állt már a csúcson. Mattias Ekström nyerte a hockenheimi szezon nyitót, de mindig együtt haladtak az élen. Az ő ABT Sportsline Audi Sport csapata nyerte a csoportértékelést.

2009

Hatrick bajnoki cím: Timo Scheider megismételte az előző évi győzelmét, és ismét bajnok lett. Az ABT számára ez volt a harmadik DTM cím a sorban – és egy sikeres év része.

2009

Újabb cím: Az ADAC GT Masters ideális színpad Christian Abt számára. Az egykori profi DTM versenyző tökéletesen ment az Audi R8 autóval, és 12 ponttal többel aratott győzelmet a szezon végén. Ez óriási teljesítmény a 42 éves egykori sportolótól.

2009

És a harmadik győzelem: 2009-ben Christian Abt az aktív pályafutása végéhez ért, Daniel Abt számára viszont most indul a karrier. Még a 17. születésnapja előtt nyerte meg az ABT Sportsline üzletvezetőjének, Hans-Jürgen Abtnak a fia az ADAC Formel Masters versenyt. Így vált az allgäu-iak sportos éve kerek egésszé.

2010

Sikeres előrelépés: Daniel Abt átváltott a Deutsche Formel-3-Cup versenyre, és bizonyította képességeit. A végén második lett az összesítésben.

2010

Csak egy csapat létezik, az ABT Sportsline: Még akkor is, amikor úgy tűnt, hogy elvesztették az összesített győzelmet, az ABT fiatalok bizonyítottak az ADAC GT Masters versenyen. A csapattal együtt ünnepelték a jelentős csapatgyőzelmet.

2011

2006 óta párviadal zajlott a DTM versenyen az Audi és a Mercedes-Benz között. Az ABT Sportsline zárta le ezt a korszakot egy újabb győzelemmel: Mattias Ekström és Mike Rockenfeller hozták el Kemptennek a csapat bajnoki címet. 2012-re újrakavarták a kártyákat: a BMW is beszállt a DTM-be, minden gyártó új járművet épített. Mattias Ekström és Timo Scheider győzedelmeskedtek a DTM versenyen az ABT Sportsline Audi Sport Team csapatának képviseletében az Audi A5 autóval.

Modell kereső

 
 

Termékkategória

Abt Sportsline Hungary

4031 Debrecen, István út 147.
Telefon: +36 52 540 777 E-mail: [email protected]